Suddig kant

Hejhej bloggläsare!

Nu har jag spelat lite spel med pappa & Julia, trevligt trevligt. :) Men nu ska jag som lovat visa er hur jag gör får att få en suddig kant på bilderna!

Jag använder mej av fotoredigeringsprogrammet Picasa, går att ladda ner gratis från google tex. Fungerar om man inte är i stort behov av en riktigt snygg PS-gjort design.
Steg 1:
Först väljer du bilden du vill ha, retuscherar/redigerar om du vill det och så. Sen går till "Collage" som finns längre ner på sidan.
Steg 2: Gör bilden över NÄSTAN hela bilden (lämna lite om du vill ha text till bilden, tex "Right now" eller så.) Skriv texten om du vill ha, du kan även göra texten lite "genomskinlig om du vill ha en vattenstämpel eller liknande.
Steg 3: Tryck på "Beskär" och dra i kanterna på bilden så att bara 0,5 centimeter ungefär lämnas utanför bilden.
Steg 4: Spara.

Lycka till! :) Det kanske kommer ett inlägg till, annars hörs vi imorgon. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0